• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inkasso som gått till tingsrätten

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Hej detta har jag gjort och jag fick min betalning tillbaka då de inte hittade något ocr nr, men de har fått en kopia på min betalning men innan dess så hann det gå till fogden och vidare då jag bestred, då sa dom att jag betalat in till fel Intrum att det finns olika avdelningar, men fick en återbetalning efter en månad och då har det gått vidare, visade för tingsrätten mitt kvitto och skrev och visade att det jämt är svårt att få tag i dom på Intrum med skärmdump och mejl svaren dom kommer att de inte svarar på mejl pga gpdr lag osv, de har inte ens en chatt att tillgå, så man är låst! Skrev till dom på mejl att jag betalat in där jag betalat och lämnade uppgifterna men inget mer svar än det sistnämnda,
Vid ett tillfälle kom jag in på mina sidor laddade upp min betalning och väntade på ett svar, (brukar få mejl när ett svar kommit i mina sidor) men nej inget svar så hur kan man kommunicera med en inkasso som inte svarar? Däremot när det gått till tingsrätten så har jag plötsligt en kvinnas mejl på Intrum att skriva med! Skrev även till tingsrätten att jag vid flertalet gånger försöker komma in på mina sidor men det går inte, ibland kommer jag in men hår inte att ladda upp dokument utan då stängs det mitt i, men har gjort allt i min makt att få betalningsuppgifterna och har då fått betala in till Intrum i tid med ett bg jag hittade på nätet och skrev mitt personnummer i meddelande fältet
Om du fått tillbaka pengarna varför betalar du inte in dem bara så är ju ärendet löst. Har ingen dom kommit från tingsrätten så släpps ärendet. Hade du gjort det direkt när du fått pengarna hade det varit klart redan, ju längre det går ju värre bli det för dig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Om du fått tillbaka pengarna varför betalar du inte in dem bara så är ju ärendet löst. Har ingen dom kommit från tingsrätten så släpps ärendet. Hade du gjort det direkt när du fått pengarna hade det varit klart redan, ju längre det går ju värre bli det för dig
Jo för jag kan inte få rätt pg nummer av dom, men annars hade jag ju såklart gjort detta, just nu äger inte jag en telefon och kan ringa dom, då hade jag ju löst det för länge sen, har skrivit har försökt logga in på mina sidor har gjort allt
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Jaha du har yttrat dig till Intrum bara
Du skrev nämligen "Nu har det gått upp i tingsrätten där jag visat dump på mina betalningar mina mejl försök mm" vilket mest tydde på att du yttrat dig till tingsrätten.

Du bör försöka läsa igenom det du skriver några gånger, jag kan mycket väl förstå om både inkassobolag och domstol missförstår dig
Hej, ja jag är kanske lite feltolkad för jag försöker bara förklara hur det ligger till, bestred för jag har betalat in, hade inte fått uppgifter om bg mm men ville ändå betala i tid så därför gjorde jag på det viset, då det gått till fogden visade jag dom hur svåra dom på Intrum var att få fatt i, och frågade om dom hade en mejl dit som dom svarade på, men och fick svar att de inte förmedlar mejl frågor, men och såklart är inte det deras jobb,
Att inte kunna komma fram till ett inkasso företag är ju väldigt konstigt
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Intrum är enligt mig det värsta inkassobolaget av dom alla, titta bara hur dom beter sig
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 697
Mottagna reaktioner
12 979
Poäng
9 787
Hej, ja jag är kanske lite feltolkad för jag försöker bara förklara hur det ligger till, bestred för jag har betalat in, hade inte fått uppgifter om bg mm men ville ändå betala i tid så därför gjorde jag på det viset, då det gått till fogden visade jag dom hur svåra dom på Intrum var att få fatt i, och frågade om dom hade en mejl dit som dom svarade på, men och fick svar att de inte förmedlar mejl frågor, men och såklart är inte det deras jobb,
Att inte kunna komma fram till ett inkasso företag är ju väldigt konstigt

Så du tog ett annat bankgiro till ett annat intrumbolag och betalade in dit? Då har du ju inte betalat det du skulle i tid, du kunde lika gärna betalat till Sergel.
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Intrum är enligt mig det värsta inkassobolaget av dom alla, titta bara hur dom beter sig
Ja de är lite konstiga, fick domen dagen efter jag skrev mitt inlägg, och ska betala 500 i månaden ett tag och de ger mig inte ens tills nästa lön att börja betala, vilket jag har skrivit och frågat om till juristen som skött ärendet, hon skrev att hon nu inte handhar ärendet längre utan det är "Mina sidor" som gäller och skrev tillbaka att där e det tekniskt fel när jag ska in dit, då skriver hon att det är det inte alls! Jo det är det, jag Jan inte komma in på mina sidor när jag ska in dit, händer jag kommer in o skriver jag till dom så svarar dimim inte, eller det blir nåt avbrott när jag skickar mitt meddelande när jag till sist kommer in efter mycket om o men, så ett smart sätt att sätta dit folk, men att vara otillgänglig på alla sätt o vis! Skrev i frågade varför dom inte har vanlig mejl som alla andra får inga svar, de kunde haft en chatt men nej inga svar, men hur kämpar man mot såna? Går ju inte
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Så du tog ett annat bankgiro till ett annat intrumbolag och betalade in dit? Då har du ju inte betalat det du skulle i tid, du kunde lika gärna betalat till Sergel.
Ja det stämmer men vad ska man göra när de inte svarar? Man försöker iaf och skriver och frågar och får inga svar smart av dom att vara onårbara
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 697
Mottagna reaktioner
12 979
Poäng
9 787
Ja det stämmer men vad ska man göra när de inte svarar? Man försöker iaf och skriver och frågar och får inga svar smart av dom att vara onårbara
Jag tycker det säger sig själv att det inte är en lösning att betala till ett helt annat bolag, du kunde ju lika gärna betala till ditt elbolag och tyckt att Intrum var dålig som inte kunde lösa det.

Intrum är inte jättesvår att nå per telefon..
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Testade att logga in där nu, var inga problem. Så använd någon annan webbläsare om det inte går och rensa all webb data så ska det nog gå tror jag:)
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Testade att logga in där nu, var inga problem. Så använd någon annan webbläsare om det inte går och rensa all webb data så ska det nog gå tror jag:)
Hej

Jag kommer ibland in och ibland inte, just när jag behövde komma in var det problem och är jätte svårt att komma i kontakt med pr telefon, eftersom jag just undertiden inte har en telefon då det blivit stulen, så kunde inte ringa, kunde inte skicka meddelande när jag kom in på deras sida och kan lova att jag försökt hur långa gånger som helst! Hade det inte varit problem då hade jag ju inte skrivit om det
 

Bilagor

  • Screenshot_20210730_031129_se.halebop.cloud.jpg
    Screenshot_20210730_031129_se.halebop.cloud.jpg
    342.3 KB · Visningar: 9
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp